FPGA Hackathon & Conference 2022
Już w dniach 25-27 listopada odbędzie się 3 edycja FPGA Hackathon and Conference wydarzenia organizowanego przez pracowników Centrum R&D Nokia w Krakowie.
FPGA Hackathon and Conference to trzydniowe wydarzenie organizowane po raz pierwszy w formie hybrydowej. Skierowane do pasjonatów tematów związanych z FPGA, elektroniką oraz szeroko pojętymi nowymi technologiami. Stwarza przestrzeń do wymiany doświadczeń i integracji środowiska biznesowego, naukowego i akademickiego.
Konferencja FPGA – 25 listopada 2022 – online
Prelegentami są specjaliści z branży i przedstawiciele instytucji naukowych. Podczas wydarzenia podzielą się oni swoją wiedzą, doświadczeniem i zarażą słuchaczy pasją do tematów związanych z FPGA.
Hackathon FPGA – 26-27 listopada 2022 – Krakowski Park Technologiczny i online
24-godzinny hackathon to miejsce do wykorzystania wiedzy w praktyce, sprawdzenia swoich umiejętności oraz dobrej zabawy. Tegoroczne zadanie będzie polegało na stworzeniu Pomocników, którzy poprawią jakość życia mieszkańców Marsa.
Do udziału zapraszamy 2-3 osobowe zespoły, na zwycięzców czekają nagrody!
Wydarzenie jest bezpłatne. Obowiązuje rejestracja.
Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej: https://fpgahackathon.com/
Zasady wpisu na semestr zimowy w r. akademickim 2021/2022
KONTAKT STUDENTA Z DZIEKANATEM:
- kontakt mailowy – WYŁĄCZNIE z poczty e-mail w domenie agh.edu.pl z podpisem zawierającym imię i nazwisko studenta, nr albumu, kierunek, rok studiów (np. prośba o wysłanie skanu zaświadczenia o statusie studenta)
- kontakt telefoniczny (do godz.15)
- kontakt osobisty (w szczególnych przypadkach np. odbiór dyplomu, oryginału zaświadczenia) – paw. D5, parter
Wszelkie sprawy dotyczące studiów należy załatwiać za pośrednictwem pracownika sekcji dydaktycznej Dziekanatu odpowiedzialnego za dany kierunek studiów.
Dokumenty należy składać na dzienniku podawczym – skrzynki przy drzwiach odpowiednich pokojów (paw. D5, ul. Czarnowiejska 78, w godz. od 7.00 do 20.00) lub drogą mailową poprzez wysłanie skanu dokumentu PDF (nie zdjęcie!). Przesyłanie skanów podań jest dopuszczalne do 30. września br. Od 1 października przyjmowane są jedynie oryginały podań.
- ZALICZENIA SEMESTRU STUDIÓW, WPIS NA SEMESTR STUDIÓW
Okresem rozliczeniowym w Uczelni jest semestr studiów (§ 17.1.)
Zaliczenie semestru studiów oraz potwierdzanie uzyskania wpisu na kolejny semestr studiów dokonywane jest w systemie teleinformatycznym Uczelni nie później niż do 08.10.2021r. Potwierdzenie uzyskania wpisu dokonywane jest również w karcie okresowych osiągnięć studenta (karta jest drukowana przez Dziekanat po zakończeniu semestru).
Studentowi, który uzyskał zaliczenie wszystkich przedmiotów (za wyjątkiem studentów po urlopie) Dziekanat dokonuje zmiany statusu bez składania wniosku o wpis na kolejny semestr (W przypadku zaniechania dalszej nauki student ma obowiązek złożyć pisemną rezygnację w dziekanacie Wydziału, osobiście lub za pośrednictwem poczty. Brak takiego oświadczenia jest równoznaczny z posiadaniem statusu studenta i zobowiązuje studenta do uregulowania wszelkich należności wobec Uczelni do dnia,
w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna. – § 33.7 Zarządzenia nr 29/2019 Rektora AGH z dnia 8 lipca 2019)
- ZALEGŁOŚCI W NAUCE
Wnioski (podania pobrane z „dokumentów do pobrania”) w tej sprawie należy kierować do Prodziekana
i składać na dziennik podawczy (włożone do koperty z nazwiskiem osoby z dziekanatu) w terminie
do 5.10.2021r. (studia stacjonarne) lub 24.09.2021r. (studia niestacjonarne) włącznie.
Zaległości należy odrobić w najbliższym możliwym terminie.
Pozytywna decyzja zostaje wprowadzona do systemu teleinformatycznego Uczelni, o negatywnej decyzji student jest informowany przez dziekanat drogą mailową.
- Wpis na kolejny semestr studiów z dopuszczalnym deficytem punktów (15 ECTS na studiach stacjonarnych oraz 12 ECTS na studiach niestacjonarnych).
Student może ubiegać się o wpis na kolejny semestr studiów z tzw. dopuszczalnym deficytem punktów
z dotychczasowych studiów.
- Przekroczony deficyt punktów ECTS
Jeśli student przekroczył dopuszczalny deficyt może złożyć podanie z prośbą o udzielenie urlopu na semestr zimowy/letni lub/i o powtarzanie semestru zimowego/letniego (student realizuje wtedy jedynie przedmioty niezaliczone tj. takie, z których nie została wystawiona ocena końcowa i ewentualne różnice programowe).
- Powtarzanie zajęć
W przypadku studentów powtarzających zajęcia należy obowiązkowo wpisać się u Starosty niższego roku do odpowiednich grup wykł., ćw., lab., proj., konwers. (również w przypadku zajęć przepisanych przez prowadzącego przedmiot – szczegóły przepisania oceny należy uzgodnić w pierwszym tygodniu zajęć). Dla kierunku Informatyka oraz Informatyka-Data Science należy skontaktować ze starostą niższego roku o udostepnienie zapisów na przedmioty powtarzane w systemie Enroll.
- Urlop od zajęć
Studentowi przysługuje urlop na okres jednego roku. Zgodę na urlop wyraża Prodziekan na pisemny wniosek studenta (dokumenty do pobrania). Szczegóły dotyczące urlopów znajdują się w Regulaminie Studiów § 20.
- Powrót po urlopie
Warunkiem podjęcia studiów po urlopie jest dostarczenie do dziekanatu odpowiedniego podania.
- WZNOWIENIE STUDIÓW, PRZENIESIENIE i PRZEPISANIE OCEN.
Z uwagi na konieczność zaplanowania zajęć dydaktycznych na semestr zimowy/letni, a w szczególności liczby grup laboratoryjnych, bardzo proszę o wcześniejsze złożenie podań dotyczących:
1) wznowienia studiów na semestr (wyłącznie dla osób skreślonych)
2) przeniesień z innych wydziałów lub uczelni na semestr zimowy/letni,
3) przepisywania uzyskanych wcześniej ocen końcowych dotyczących semestru zimowego/letniego.
W przypadku podpunktów 1, 2 oraz 3 podania należy złożyć na dziennik podawczy (włożone do koperty
z nazwiskiem osoby z dziekanatu) lub przesłać pocztą do dziekanatu.
Powyższa prośba dotyczy wszystkich kierunków na Wydziale IEiT, studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.
Termin składania podań dot. wznowienia studiów, przeniesienia i przepisania ocen upływa 21.09.2021r. włącznie (studia stacjonarne i niestacjonarne). Bardzo prosimy o bezwzględne przestrzeganie terminu.
Prodziekani ds. Kształcenia na Wydziale IEiT
dr inż. Marek Gajęcki
dr inż. Jacek Kołodziej
dr inż. Michał Wągrowski
- SEMESTRY KONTROLNE NA WYDZIALE IEIT
Semestrami kontrolnymi są: semestr 5 – zimowy (III rok), udzielenie wpisu na semestr 5 dopuszczalne jest pod warunkiem zaliczenia wszystkich przedmiotów I-go roku oraz 7 – zimowy (IV rok), gdzie Regulamin Studiów § 17 ust.12 mówi, że „Udzielenie wpisu na ostatni semestr studiów pierwszego stopnia dopuszczalne jest pod warunkiem zaliczenia wszystkich wymaganych planem wcześniejszych semestrów studiów modułów zajęć oraz braku jakichkolwiek zaległości w nauce.”
Szczegółowe informacje dla studentów rozpoczynających studia w roku 2021/2022) znajdują się
w pełnym opisie kierunków znajdujący się na Sylabusie w pkt. Szczegółowe zasady realizacji programu studiów ustalone przez Dziekana Wydziału (tzw. zasady studiowania).
- RÓŻNICE PROGRAMOWE
W przypadku studentów powtarzających semestr, wracających po urlopie, reaktywowanych Prodziekani wyznaczają ewentualne różnice programowe wynikające ze zmian w planach studiów.
Student znajdujący się w w/w sytuacji jest zobowiązany do sprawdzenia Sylabusa przed każdym kolejnym rozpoczynającym się semestrem studiów.
- OPŁATY ZA ZALEGŁOŚCI W NAUCE
Opłaty za zaległości realizowane w semestrze zimowym należy dokonywać do dnia 15.10.2021r.,
w semestrze letnim do dnia 15 marca 2022r. Przed dokonaniem wpłaty prosimy o zalogowanie na Państwa konto na USOS lub Wirtualną Uczelnie najpóźniej do dnia 10.10.2021r. ( do 10.03.2022r.
w semestrze letnim) i sprawdzenie szczegółów dotyczących przelewu, w tym subkonta (tabela opłat).
Wysokość opłat za zaległości w nauce określona jest w załączniku do umowy (lub aneksu do umowy)
o warunkach odpłatności za świadczenie usług edukacyjnych na studiach stacjonarnych. W celu obliczenia opłaty za zaległości w nauce należy wykazywać w podaniach liczbę godzin z przedmiotów, które będą realizowane w roku akademickim 2021/2022
Każdorazowe opóźnienie w uiszczeniu opłat za usługi edukacyjne lub ich dokonanie w niepełnej kwocie skutkuje naliczeniem przez Uczelnię odsetek w wysokości odsetek ustawowych/§ 8 ust.8 Uchwały Senatu nr 113/2014/. Zgodnie z §8 ust. 7 Uchwały nr 113/2014 za datę uiszczenia opłaty uważa się datę wpływu na kwoty na konto bankowe wskazane przez Wydział. (dotyczy studentów z roku akademickiego 2018/2019 i wcześniej). Dla studentów rozpoczynającego studia w 2019/2020 i później dotyczy rozporządzenie Rektora nr 29/2019 z dnia 8 lipca 2019.
- ZWOLNIENIE Z OPŁAT I ROZŁOŻENIE NA RATY
Podania dotyczące zwolnienia z opłaty na WIEiT lub rozłożenia jej na raty (wniosek z dokumentami potwierdzającymi sytuację studenta, zgodnie z Zarządzeniem wewnętrznym Dziekana WIEiT nr 3/2017, należy kierować do Prodziekanów w terminie do 17.09.2021 r. Podania należy składać w oryginale
w sekcji socjalno-stypendialnej (D5 – dziennik podawczy) lub przesłać pocztą z dopiskiem „P. Małgorzata Matoga – sekcja stypendialna”. Studenci pobierający stypendium socjalne składają tylko wniosek, bez dokumentów.
- OPŁATY ZA STUDIA NIESTACJONARNE – TERMINY
Opłatę czesnego za semestr zimowy należy dokonywać do dnia 30.09.2021r. (rok II, III i IV) lub do 15.10.2021r. (rok I).
Wysokość opłat znajduje się tutaj.
- SKREŚLENIE Z LISTY STUDENTÓW
- 21 Regulaminu studiów wyższych Akademii Górniczo – Hutniczej im. Stanisława Staszica
w Krakwie obowiązującego od 1 października 2019r.
- PROLONGATA ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ
Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
- UBEZPIECZENIE OD NNW
Studenci mogą się ubezpieczać od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków w Wydziałowej Radzie Samorządu Studentów (WRSS) lub przez innego ubezpieczyciela na cały rok akademicki 2021/22. Więcej informacji znajduje się tutaj.
- UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE STUDENTÓW
Szkoły wyższe zgłaszają do ubezpieczenia zdrowotnego i opłacają składki, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 6
i 14 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) za:
1) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, gdy zainteresowani przedstawią stosowne oświadczenie o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu;
2) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, którzy studiują lub podejmują studia
w Polsce i są uznani za osoby pochodzenia polskiego w rozumieniu przepisów o repatriacji lub posiadają ważną Kartę Polaka oraz nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego
z innego tytułu.
Studenci, którzy ukończyli 26 lat i nie mają innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego niż posiadanie statusu studenta – proszeni są o zgłoszenie się do Dziekanatu
z dokumentem tożsamości:
– studia stacjonarne – inż. Jolanta Konieczna
– studia niestacjonarne – mgr Magdalena Skrzyniowska