Skip to content

Wszelkie sprawy dotyczące studiów należy załatwiać za pośrednictwem pracownika sekcji dydaktycznej Dziekanatu odpowiedzialnego za dany kierunek studiów.


Dokumenty należy składać na dzienniku podawczym – skrzynki przy drzwiach odpowiednich pokojów (paw. D5, ul. Czarnowiejska 78,  w godz. od 7.00 do 20.00), wysyłać pocztą lub drogą mailową poprzez wysłanie skanu dokumentu (PDF) WYŁĄCZNIE na dziekanatowe skrzynki mailowe: https://iet.agh.edu.pl/dziekanat/

 

Zaświadczenia o statusie studenta przygotowuje Dziekanat na wniosek studenta. W celu odbioru oryginału należy przyjść do odpowiedniego stanowiska z legitymacją studencką. Jeżeli dla studenta wystarczający jest skan zaświadczenia należy zwrócić się o w/w dokument mailowo do właściwego pracownika Dziekanatu.

Zaświadczenie o statusie studenta dla studentów I roku (I i II stopnia) wydawane jest od pierwszego dnia zajęć pierwszego semestru.

Zaświadczenie o statusie studenta do Kredytu Studenckiego oraz do WKU w oryginale jest przygotowywane na podstawie mailowej prośby przesłanej do Dziekanatu (dokumenty te podpisuje Prodziekan).

Prodziekani ds. Kształcenia na Wydziale IEiT – https://iet.agh.edu.pl/prodziekani/

1. ZALICZENIA SEMESTRU STUDIÓW, WPIS NA SEMESTR STUDIÓW

Okresem rozliczeniowym w Uczelni jest semestr studiów (§ 17 ust. 1.)

Zaliczenie semestru studiów oraz potwierdzanie uzyskania wpisu na kolejny semestr studiów dokonywane jest w systemie USOS nie później niż do 07.10.2024r. (semestr zimowy) i 10.03.2025r. (semestr letni).  Potwierdzenie uzyskania wpisu dokonywane jest również
w karcie okresowych osiągnięć studenta (karta jest drukowana przez Dziekanat po zakończeniu semestru).

  • Brak zaległości

Student, który uzyskał zaliczenie wszystkich przedmiotów (za wyjątkiem studentów po urlopie), jest automatycznie przepisywany na kolejny semestr – etap. W przypadku zaniechania dalszej nauki student ma obowiązek złożyć pisemną rezygnację w dziekanacie Wydziału, osobiście lub za pośrednictwem poczty. Brak takiego oświadczenia jest równoznaczny z posiadaniem statusu studenta i zobowiązuje studenta do uregulowania wszelkich należności wobec Uczelni do dnia, w którym decyzja o skreśleniu z listy studentów stała się ostateczna. – § 33.7 Zarządzenia nr 29/2019 Rektora AGH z dnia 8 lipca 2019.   

  • Powrót po urlopie

Warunkiem podjęcia studiów po urlopie jest dostarczenie do dziekanatu odpowiedniego podania w terminie do 20.09.2024r. (semestr zimowy) i 28.02.2025r. (semestr letni) włącznie.

  • Indywidualna Organizacja Studiów (IOS) – szczegółowe informacje znajdują się
    w Regulaminie Studiów § 9.
    https://www.cok.agh.edu.pl/menu-srodkowe/regulamin-studiow-agh/

Wnioski (Strefa studenta > dokumenty) w tej sprawie należy kierować do Prodziekana w terminie do 20.09.2024r. (semestr zimowy) i 28.02.2025r. (semestr letni) włącznie poprzez dziennik podawczy, osobiście w dziekanacie lub drogą mailową poprzez wysłanie skanu dokumentu.

Zaległości należy odrobić w najbliższym możliwym terminie (również podczas urlopu).

Pozytywna decyzja zostaje wprowadzona do systemu USOS, o negatywnej decyzji student jest informowany przez dziekanat drogą mailową.

  • Wpis na kolejny semestr studiów z dopuszczalnym deficytem punktów

Student może ubiegać się o wpis na kolejny semestr studiów z tzw. dopuszczalnym deficytem punktów z dotychczasowych studiów (15 ECTS na studiach stacjonarnych oraz 12 ECTS na studiach niestacjonarnych).

  • Przekroczony deficyt punktów ECTS

Jeśli student przekroczył dopuszczalny deficyt może złożyć podanie z prośbą o udzielenie urlopu na semestr zimowy/letni lub/i o powtarzanie semestru zimowego/letniego (student realizuje wtedy jedynie przedmioty niezaliczone tj. takie, z których nie została wystawiona ocena końcowa i ewentualne różnice programowe).

  • Powtarzanie zajęć

W przypadku studentów  powtarzających zajęcia należy obowiązkowo wpisać się u starosty niższego roku do odpowiednich grup wykł., ćw., lab., proj., konwers.

  • Urlop od zajęć

Studentowi przysługuje urlop na okres jednego roku. Zgodę na urlop wyraża Prodziekan na pisemny wniosek studenta. Szczegóły dotyczące urlopów znajdują się w Regulaminie Studiów § 20.

W przypadku otrzymania decyzji:

  • na urlop na 2 semestry
  • na urlop i powtarzanie

po odbyciu jednego semestru należy złożyć „Oświadczenie o kontynuacji studiów” w ramach urlopu lub powtarzania.

Z uwagi na konieczność zaplanowania zajęć dydaktycznych na semestr zimowy/letni, a w szczególności liczby grup laboratoryjnych, bardzo proszę o wcześniejsze złożenie podań dotyczących:

1) wznowienia studiów na semestr (wyłącznie dla osób skreślonych) – oryginał podania,
2) przeniesień z innych wydziałów lub uczelni na semestr zimowy/letni – oryginał podania,
3)przepisywania uzyskanych wcześniej ocen końcowych dotyczących semestru zimowego/letniego.

W przypadku podpunktów 1 i 2 podania należy złożyć na dziennik podawczy lub przesłać pocztą do dziekanatu.

Powyższa prośba dotyczy wszystkich kierunków na Wydziale IEiT, studiów pierwszego i drugiego stopnia, studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.

Termin składania podań dot. wznowienia studiów, przeniesienia i przepisania ocen upływa 13.09.2024r. (semestr zimowy) i 14.02.2025r. (semestr letni) włącznie (studia stacjonarne i niestacjonarne). Bardzo prosimy o bezwzględne przestrzeganie terminu.

Semestrem kontrolnym jest semestr 7 – zimowy (IV rok), gdzie Regulamin Studiów § 17 ust.12 mówi, że:

 „Udzielenie wpisu na ostatni semestr studiów pierwszego stopnia dopuszczalne jest pod warunkiem zaliczenia wszystkich wymaganych planem wcześniejszych semestrów studiów modułów zajęć oraz braku jakichkolwiek zaległości w nauce.”

Szczegółowe informacje dla studentów rozpoczynających studia w roku 2024/2025 znajdują się w pełnym opisie kierunków znajdujący się w Sylabusie (https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/20/0/0/4).

Dokumenty dot. wyjazdu na wymianę studencką należy przed wyjazdem przedłożyć w Dziekanacie, co jest równoznaczne z powiadomieniem Dziekanatu o wyjeździe (student przybywający na wymianie studenckiej nie ma dopisanych przedmiotów z danego semestru – są one uzupełniane po rozliczeniu studenta decyzją Prodziekana ds. Kształcenia).

Zaliczenie semestru, na którym student przybywał na wymianie, odbywa się poprzez złożenie do Dziekanatu podania o przepisanie ocen – wymiana studencka oraz potwierdzenie zaliczonych tam przedmiotów (Transcript of records) wraz ze skalą ocen.

W przypadku studentów powtarzających semestr, wracających po urlopie, reaktywowanych Prodziekani wyznaczają ewentualne różnice programowe wynikające ze zmian w planach studiów.

Student znajdujący się w w/w sytuacji jest zobowiązany do sprawdzenia Sylabusa (https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/19/0/0/4)przed każdym kolejnym rozpoczynającym się semestrem studiów.

Opłaty za zaległości realizowane w semestrze zimowym należy dokonywać do dnia 15 października, natomiast z semestru letniego do 15 marca.

Zgodnie z §18.5 Regulaminu Studiów w przypadku przedmiotów powtarzanych, na wniosek studenta, Dziekan może zwolnić z ponownego udziału w zajęciach przepisując ocenę (od oceny 4,0) z zaliczonej formy zajęć. Uprawnia to również do zmniejszenia opłaty za przedmiot. Oryginał lub skan podania należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 13.09.2024r. (semestr zimowy) i 14.02.2025r. (semestr letni).

Przed dokonaniem wpłaty prosimy o zalogowanie na Państwa konto w USOS najpóźniej do dnia do 11.10.2024r. (semestr zimowy) i  11.03.2025r. (semestr letni)  i sprawdzenie szczegółów dotyczących przelewu, w tym subkonta. W celu obliczenia opłaty za zaległości w nauce należy wykazywać w podaniach liczbę godzin z przedmiotów, które będą realizowane w roku akademickim 2024/2025.

Każdorazowe opóźnienie w uiszczeniu opłat za usługi edukacyjne lub ich dokonanie w niepełnej kwocie skutkuje naliczeniem przez Uczelnię odsetek w wysokości odsetek ustawowych. W przypadku niewniesienia wpłaty w określonym terminie Uczelnia wszczyna postępowanie windykacyjne. Studentów rozpoczynających studia w 2019/2020 i później obowiązuje Rozporządzenie Rektora nr 29/2019 z dnia 8 lipca 2019.

Opłata za powtarzany przedmiot: 10 zł/h

Podania dotyczące zwolnienia z opłaty na WIEiT lub rozłożenia jej na raty (wniosek z dokumentami potwierdzającymi sytuację studenta), zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 29/2019 z dnia 8 lipca 2019 r., należy kierować do Prodziekanów w nieprzekraczalnym terminie do 13.09.2024r. (semestr zimowy) i 14.02.2025r. (semestr letni). Podania należy składać w oryginale w Dziekanacie (D5 – dziennik podawczy) lub przesłać pocztą z dopiskiem „Dziekanat – studia stacjonarne/niestacjonarne”.

Opłatę czesnego za semestr zimowy należy dokonywać:

  • rok I – do 15.10. (semestr zimowy) i 15.03. (semestr letni),
  • rok II do IV – 09 (semestr zimowy) i 15.03 (semestr letni).

Wysokość opłat znajduje się na stronie Wydziału IET w strefie studenta -> informacje dla studentów -> studia niestacjonarne

Regulaminu studiów wyższych Akademii Górniczo – Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakwie obowiązującego od 1 października 2023r.

Szczegółowe informacje znajdują się tutaj https://www.sdp.agh.edu.pl/.

Studenci mogą się ubezpieczyć od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków w Uczelnianej Radzie Samorządu Studentów AGH lub przez innego ubezpieczyciela na cały rok akademicki 2024/25.

Więcej informacji znajduje się tutaj: https://ubezpieczenia.agh.edu.pl/

Szkoły wyższe zgłaszają do ubezpieczenia zdrowotnego i opłacają składki, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 6 i 14 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.) za:

1) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, gdy zainteresowani przedstawią stosowne oświadczenie o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu;
2) Studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, którzy studiują lub podejmują studia w Polsce i są uznani za osoby pochodzenia polskiego w rozumieniu przepisów o repatriacji lub posiadają ważną Kartę Polaka oraz nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu.

Studenci, którzy ukończyli 26 lat i nie mają innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego niż posiadanie statusu studenta – proszeni są o zgłoszenie się do Dziekanatu z dokumentem tożsamości:

– studenci stacjonarni i cudzoziemcy – mgr Agnieszka Bielach
– studia niestacjonarne – mgr Magdalena Skrzyniowska

ADRES DO KORESPONDENCJI:

Akademia Górniczo-Hutnicza
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji
al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków
z dopiskiem:
Dziekanat WIEiT, paw. D5
Studia stacjonarne / niestacjonarne

>>kierunek studiów<<